IV Konwencja Muzyki Polskiej
W dniach od 5 do 7 listopada br. odbyła się IV Konwencja Muzyki Polskiej organizowana przez Instytut Muzyki i Tańca. Do udziału w wydarzeniu zostali zaproszeni muzycy i muzykologowie, a także miłośnicy, którym bliska jest muzyka polska. Formuła Konwencji polegała na zorganizowanych panelach tematycznych.
„Tworzenie uniwersalnej przestrzeni wymiany poglądów, pomysłów, diagnoz i jednocześnie tworzenia długofalowych strategii w kontekście polskiej muzyki jest dla nas zadaniem kluczowym, dlatego podjęliśmy się organizacji konwencji na przekór pandemicznym wyzwaniom” – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca. „Z pomocą przyszła nam technologia, dzięki której większość zaplanowanych działań przeniesiemy do bezpiecznej i jednocześnie coraz bardziej przyjaznej przestrzeni wirtualnej”.
Muzyka polska stanowi ważną część światowego dziedzictwa kultury. Jednak dorobek ten, szczególnie powstały do końca XIX w., choć w swojej epoce był ceniony na równi z najlepszą twórczością światową, w znacznej mierze jest niewykonywany i nieznany, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Celem Konwencji Muzyki Polskiej był przegląd bogactwa muzyki polskiej z perspektywy twórców, wykonawców i instytucji. Przed uczestnikami spotkania stało zatem wyzwanie określenia potencjału jej rozwoju i promocji, a także identyfikacji obszarów, które wymagają wsparcia ze strony sektora publicznego poprzez zmiany regulacji, mechanizmy promocji lub zakres ochrony.
Organizatorem Konwencji Muzyki Polskiej jest Instytut Muzyki i Tańca. Wydarzenie jest finansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Oto wybór przygotowanych i zaprezentowanych tekstów: